fredag 13 januari 2012

Welcome to Canada!

Revelstoke, BC
kl 10.25


Vi är framme! Det tog sin lilla tid, men det var fan värt! 04:30 i torsdags ringde klockan hemma hos Jonte, ca 30 timmar senare öppnade vi dörren till huset! Lättnad!

Jonte transporteras på flygplatsen!

Flygresan

Häng på Calgarys flygplats

Calgary, på väg mot downtown!

En redigt sliten Jonte, inne på sin 29:e vakna timme.

Resan gick för övrigt väldigt bra. Jonte och jag gled omkring på flygplatserna och tyckte det var nästan för enkelt att resa, när skulle bakslaget komma? Det kom som tur var aldrig! 
Det enda momentet som var lite segt var den långa kö som blev i tullen för att komma in i landet! Väl där satt en sur kärring som inte gillade Jontes f.d arbetsvisum samt att hon verkade tveksam på att jag hade pengar för att ta mig hem, trots att min hembiljett redan är bokad! Haha! Hur som helst, vi blev tillslut insläppta och nu kan äventyret börja!


Nu skall jag äta upp sista frukostbiten, innan vi beger oss upp mot berget! Verkar även som att internet fungerar i stugan så jag hoppas på lite mer frekvänta uppdateringar med bilder och text! Stay tuned!

Erik




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar