tisdag 24 januari 2012

Snöfall

Idag har det snöat, ett riktigt fint kanadensiskt snöfall med flingor stora som cornflakes. Det har dock inte dumpat i enorma mängder tyvärr. Däremot var snöfallet tätt och väldigt fint. Den mängd som kom (10-15 cm) räckte dock till för att en del skogsstigar skulle bli väldigt mjuka och roliga! Det gillar vi!

Jonte begrundar snöfallet

Rickard gillar snöfallet

Jonte får sig en fin sväng

Efter ett gäng bra åk var det dags för lunch som vi sedvanligt äter på Mid Station. Där har jag har fått en ny favorit, falafelwrap med tzatsiki och sallad till! Magiskt god! Kan nog bli ett gäng sådana i vinter!

Hemma igen var det dags för en tur till gymmet! Jag och Rickard körde löpband, cykel samt lite styrka! Är riktigt skönt att låta kroppen göra andra rörelser än de som vi gör på skidorna dagarna i ända. Tyvärr kunde vi inte toppa detta pass med ett dopp i hot tuben, då den just nu är under rengöring! 

Nu har vi precis ätit upp middagen och börjar göra oss i ordning för att glida ner på Regent för att ta några pilsner! 

Kan även säga att jag har fått två bilder publicerade på Telemark Skier Magazines hemsida, då de har gjort en intervju med min kompis Andreas Sjöbäck! Lycka till på tävlingen i USA! 
Här är länken dit:

http://www.telemarkskiermagazine.com/articles/174-winter-teva-mountain-games-athlete-profile-andreas-sjoebeck

Jag är snart tillbaka igen!
Vi hörs

E



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar