tisdag 31 januari 2012

Downtown

Skriver här ett inlägg som får berätta om gårdagen, då det helt enkelt inte fanns tid till det igår. Kommer väl även klämma in några rader om idag med.

Igår var det vilodag för mig. Kom på mig själv med att haft min senaste vilodag den 15 januari, vilket började kännas i kroppen. För övrigt har fem av sju här i huset haft eller känt av en förkylning, så jag har i stort sett gått och väntat på att det skulle bli min tur, och nu verkar det vara dags! Därför kom vilodagen väldigt lägligt.

Jonte och jag valde att spendera våran vilodag nere på byn. Vi strosade omkring bland husen och fönstershoppade lite innan Jocke, Rickard och Carro kom med bilen och hämtade upp oss för lite lunch och fika! Jag låter bilderna tala sitt tydliga språk!



Jonte på väg mot downtown

Downtown

Downtown

Downtown

Downtown

Kaffe och strudel på Tim Horton's

Jocke med sitt hjärta

Hemma igen blev det slappning i våra stora fåtöljer! Vi valde att slänga på en film på datorn, Sällskapsresa II "Snowroller". Vilken klassisk film alltså, gjord i slutet på 80-talet, och fortfarande lika träffande med sina fantastiskt klockrena oneliners! Undrar vilken gång i ordningen jag såg den, kan jag kanske vara uppe i tresiffrigt nu?

Kult!

Rickard drog några varv med våran omoderna dammsugare. Den drivs på den udda blandningen el och vatten, vinnande kombintion?

Kvällen avslutades med en mastodont omgång av kortspelet Chicago. Vi (Carro, Rickard, Jonte, Jocke och jag) drog igång spelet ca 21:30, kl 01.30 korades Carro till vinnare av denna sjukt långa omgång! Fyra timmar av en och samma omgång är väl inget jag kan rekommendera, men vi hade trots allt kul!

En av många händer


Efter gårdagens sena kväll var en sovmorgon berättigad idag! När vi vaknade så stod termometern på +2 grader celsius och dimman låg tät. Inte det mest peppande vädret direkt. Vi drog iaf upp till backen kring 11. Väl där visade det sig att snön högst upp hade torkat ur och blivit riktigt fin! Vi drog några åk ett område som heter sweet spot. Där droppade vi lite klippor samt svängde runt i 15 cm ny fin kallsnö! Big win! Där ser man återigen att det alltid är värt att åka upp till berget! =)

Jag tar lite luft

Nu börjar det bli dags för lite middag här! Vi hörs snart igen.

E



2 kommentarer: