söndag 15 januari 2012

Skidfri dag

Japp, som rubriken avslöjar tog vi oss idag en skidfri dag. Många av kropparna här har små skavanker, en del har träningsvärk, vissa är jet lagged och dessutom är det helg. När det är helg här på Revelstoke så kommer det väldigt mkt folk från olika håll och kanter. Detta gör att alla ytor snabbt blir uppåkta, vilket vi inte var speciellt sugna på att åka!

Istället för att åka så delade vi upp oss för att göra lite olika aktiviteter. Jonte, Jocke, Anna och Carro tog sig en tur ner på byn för att kolla utbudet av diverse olika skidprylar som behövdes inhandlas samt för att ta en fika. Rickard och jag tog oss först en tur med bilen till berget för att lämna in våra skidor på lite reparering. Rickards bindning behövdes flyttas bak och mina belag behövde fyllas igen efter att de hade hälsat på en redig sten!

När det väl var avklarat så tog vi oss ner till byns gym för att låta våra kroppar köras igenom trots att det inte blev någon skidåkning. Trans Canada Fitness heter stället, det är 3 våningar, högt i tak, massor med speglar och riktiga klassiska rocklåtar som dunkar ut genom högtalarna! Fördelat på dessa våningar finns massor av olika maskiner och vikter. Malmsten hade definitivt trivs bland de stora hantlarna! ;-)

Trans Canada Fitness motto!

På gymet fanns det en äldre dam (Rickard och jag gissade på 67 bast), med silvrigt långt stripigt hår och en sjukt deffad kropp. En kropp hon aldrig hade kunnat få den naturliga vägen, så det var anabola så det stod härliga till! Hon satt på en träningscykel, kollade med ögonen rejält i kors och slog sig på armarna för att få igång blodet i ådrorna, samtidigt som hon sjöng med i ALLA rocklåtar som spelades ut på gymet! Hahaha, jag visste inte vart jag skulle ta vägen, otroligt roligt!

Nej, jag är inte i fängelset, utan på gymmet.

Rickards goa bålövning!

Efter gymmet drog vi till affären för lite mathandling innan vi for hem och lagade middag! Nu har det precis ätits upp och toppats med hemmagjord snickerskaka av Anna o Carro samt lite kaffe! Smarrigt värre! Till kaffet kollade vi på The Ordinary Skier, en skidfilmsdokumentär om en av de största, Seth Morrison!

Mitt fynd på affären, duschcreme som lovar mycket!


Kan ni nu gissa vad vi kommer avsluta dagen med? Ja just det, bad i våran hot tub så klart! ;-)
Så nu får jag lägga ner datorn och ta på mig badbyxorna!

Vi hörs inom en framtid!

E


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar