söndag 5 februari 2012

Solgrop och utelunch

Jag vet knappt hur jag skall kunna beskriva gårdagen med ord som ger rättvisa till hur fantastisk den var. Tror nog att jag får göra som jag oftast gör på den här bloggen, skriva några rader för att sedan fylla på med bilder som kanske kan ge er en liten bild av hur det var.

Det var som sagt lördag igår, och de senaste lördagarna här i Revy har varit komplett galna. Massor med människor som köar för att få åka nyfallen pudersnö. Nu var det så att det inte fallit någon ny snö på ca en vecka. Detta medförde att köerna uteblev. Big win!

Nu hade det ju i och för sig inte spelat så stor roll för våran del, då vi endast tog oss upp till toppen på morgonen, för att sedan tura ut mot Montana Bowl. Nere i byn låg locket på och termometern visade på ca 0 grader. Vad vi dock hade sett på morgonens webkameror från berget var att det högre upp var strålande sol, igen. Så vi begav oss av uppåt.

Tro det eller ej, men när vi kom upp på toppen och började våran tur bort från systemet värmde solen som om det var sent i mars hemma i Sverige! Underställ med uppkavlade armar var nästan för varmt när vi turade, helt makalöst! Upptäckte senare på kvällen när vi kom hem att jag minsann fått lite färg i ansiktet! När behövde man ha solskyddsfaktor på sig i februari senast?

När vi kom fram till Montana bowl byggde vi en klassisk solgrop. Där satt vi sedan i ca två timmar. Vi solade, åt vår medhavda lunch, lyssnade på musik och helt enkelt njöt av livet!

På kvällen anordnade vi en grillfest hemma i vårt hus. Folk från Sverige och Tyskland trängdes, grillade burgare, drack öl och surrade om den fantastiska dag de haft. Ja, jag har det bra här borta!

Skall snart hoppa in i duschen, för att sedan gå ner på byn med Jonte för att kolla in Super Bowl!

Nu låter jag bilderna sköta sitt!

Vi hörs,

E


På tur med Mt McKenzie som backdrop

Bygge av solgrop

Bygge av solgrop

Dagens lunch utsikt

Dagens lunch utsikt

Solgrop

Solgrop

Utsikt

Häng

In i dimman

Locket på

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar