torsdag 16 februari 2012

Snöfall och drömmiddag

Idag kom det äntligen snö här i Revelstoke! Det var sannerligen inte igår kan jag lova, ca 2,5 vecka har vi väntat sen sist. Nu kom det i och för sig inga monstruösa mängder, men, det är trots allt en början! Dessutom ser det ut som det skall kunna komma lite mer inom de närmaste dagarna. Bara att hoppas det stämmer!

Har idag spenderat stora delar av skiddagen med pappa, Anders och Marita. Har åkte runt i systemet med dem så att de har fått sig en bild av hur det ser ut! Kändes ovant att vara den enda åkaren med fast häl, men så var det denna gång, tre telemarksåkare och jag. Hoppas bara de får åka på berget när det kommit puder, då får de verkligen känna på ett fantastiskt skidberg!

Kan även passa på att meddela att Jocke (äntligen) var tillbaka på skidor igen efter sin senaste krasch. Gött att ha dig tillbaka! =)

Pappa, Anders och Marita

Pappa, Anders och Marita

Back on skis!


Hemma i huset igen kunde jag knappt bärga mig tills middagen. Vi skulle tillaga en av mina absoluta favoriter, ugnsbakad falukorv med hemlagat potatismos! Som ni kanske läste på bloggen igår så var ju pappa en hjälte som smugglade in en falukorvsring till mig!

Jonte och jag preppade ihop denna magiska rätt med röd lök, äpple, senap och två sorters ost. När det var klart för servering vattnades det som kanadensiska vårfloder i våra munnar! Hur resultatet blev? Jag vet knappt om jag behöver nämna det mer än med ett ord, Magiskt! Tror banne mig att det var det godaste jag ätit på dessa fem veckor som jag spenderat här. Så återigen, tack pappa för smuggelgodset!

Mums!


Nu har jag smält maten och hunnit skriva detta inlägg. Då är det dags för dagens dopp i hot tuben! Dessutom så singlar det fortfarande ner lite snö utanför fönstret. Helt klart en bättre kväll!

Vi hörs,

E




1 kommentar:

  1. Ugnsbakt falukorv! Det är så jävla sagolikt så det finns inte!

    SvaraRadera