söndag 12 februari 2012

Curling och Mexico

Några dagar sedan jag var här inne och skrev några rader. Så det börjar väl bli hög tid för det nu. Jag kan börja med att berätta lite kort om våran fredag. Vi spenderade några timmar uppe på berget och åkte lite lagg. Tyvärr har det fortsatt att envisas med att inte snöa, så det blir lite blandad åkning vill jag lova. Det måste börja snöa snart igen!

På kvällen for vi iväg till Revelstokes kombinerade Curling/Ishockey hall. Det var dags för en match curling, men det visade sig även att Revelstoke Grizzlies hade hemmamatch, varpå Jonte, Carro och Anna valde att glida dit istället.

Rickard, Jocke, Rebecka, Martin, Sebastian och jag hämtade istället ut varsin sop samt skoskydd, här skulle curlas! Jag har prövat på detta någon gång tidigare, senaste var i Järpen då vi lirade med SSLL! Så det var lite ovant. Tyvärr så fick vi stryk i denna match, men det var trots allt väldigt kul och jag tror nog att det blir fler matcher denna vinter!




Igår var det dags för lite lördags party här hemma i huset. Förra lördagen hade vi grillparty som tema, vilket vi tyckte var jäkligt kul, så därför bestämde vi oss för att köra ett tema även denna lördag. Valet föll på mexikanskt tema!

Vi hade stora förhoppningar på detta, det visade sig dock att det var omöjligt att få tag på både sombreros samt en pinata här i byn! Men vi körde på ändå! Vi styrde upp en redig tacobuffé, lirade mexikansk musik(nåja, nästan hela kvällen) drack Corona och tequila samt blandade till frozen margerita.

Några tog dock detta på större allvar än andra och bjöd på diverse snygga skägg och mustasch kreationer. Med hjälp av rakapparater och mascara! Är det tema som gäller, så är det! 

Kvällen var sjukt lyckad och jag tror nog att det här med temafest på lördagar kan hålla i sig ett tag, jag antar att ni kommer få reda på om det håller eller ej!

Droppar lite bilder som ni får hålla till goda med så länge!

Tacos

Badass mexican

Frozen

De tre musketörerna

Lite frozens!

Nu börjar det bli dags att gå och sova. Vi hörs av snart igen.

E

2 kommentarer: