lördag 10 mars 2012

Fredagsunderhållning

Dagarna går ruskigt fort just nu. Fredagen har precis passerat och det har gått ca 20 min in på lördagen här på andra sidan atlanten. Min tid här i Kanada börjar lida mot sitt slut, det är fakta. Men jag låter bli att tänka på det. Gäller att plocka ut det bästa av de 17 dagarna som är kvar! =)

Idag har vi i alla fall haft fredagsmys på vårat eget sett. Efter middagen tog vi bilen ner till Revelstoke Forum, där ishallen för hockey och curling ligger. Det var dags för en omgång curling. Vi var sju personer som delades upp i följande lag:

Jonte, Jocke, Elin och Dennis (Blå)

Erik, Anna och Jag (Gul)

Efter sex långa och jämna omgångar slutade bataljen med vinst för det blåa laget med 5-4. Det hela avgjordes på sista stenen, så de tappra personerna i publiken som satt och myste med sina öl fick verkligen valuta för sina platser! ;)

Efter curlingen kände vi att kvällen inte riktigt hade gjort sitt än. Vi styrde kosan mot The Cabin. Det är ett skönt ställe som kombinerar en snowboardbutik med en bar och en bowlinghall. Kan ju dra vissa paralleller till Husky i Vemdalen! (Snart ses vi igen!).

Bowling trodde jag var en internationell sport, och därmed skulle vara samma sak som hemma. Men icke! Här är det bara fem käglor som gäller, som för övrigt rankas olika vad gäller poäng. Dessutom får man tre kast på sig. Kloten i sig är ju betydligt mindre och utan hål för fingrarna! Det hela påminner mer om när Baloo spelar bowling med en apelsin i djungelboken än om en måndaxklubbs bowling på husky! ;) Resultatet har jag ingen aning om egentligen. Kan väl dock säga att jag inte hörde till toppen direkt!

Avslutar dagen med att slänga in en bild på byns Court House som vi svängde förbi häromdagen!

Revelstoke Court House


Nu kallar sängen på mig efter denna sportsligt mycket krävande kväll ;)

Ha de gott, vi hörs snart igen.

Safe turns,

E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar