tisdag 6 mars 2012

En bakelse av rang

Dags för en liten update på de senaste dagarna!

Det här med att bo på andra sidan atlanten, i en annan tidszon, och att ständigt vara ledig skapar viss förvirring när det kommer till vilken dag det egentligen är. Datum och dagar går om varandra och sällan har jag varit så dagvill som nu. Detta medförde att vi för två dagar sedan (söndag) ställde oss och gjorde semlor. Om vi egentligen trodde det var tisdag behöver jag inte gå in närmare på. Semlor blev det i alla fall.

Jonte och jag fixar fyllningen!

Ett mästerverk!

Igår var det vilodag för våra slitna kroppar! Jocke och jag har fallit in i ett beroende, vi har nämligen börjat spela Heroes of Might and Magic III. Detta spel har jag spenderat X antal timmar med under mina högstadie år. Skaplig nostalgikick vill jag lova. Det var alltså det vi spenderade våran lediga dag med, datorspel! =)

Idag har det varit en stor dag för Jocke, Jonte och mig. Vi har nämligen skaffat en bil!! Egentligen är det väl två månader försent. Men bättre sent än aldrig! ;)

Vi fick erbjudandet av Martin och Sebbe när vi var i Mt. Baker. De har nämligen åkt tillbaka till Sverige under de senaste dagarna. Så nu har vi alltså hyrt deras bil den resterande tiden vi är kvar här! Vi glider numera alltså runt i en Nissan Quest. Frihet!

Vrålåket

Idag har vi turat runt lite i de skogsbeklädda delarna av systemet då det fortfarande råder hög lavinrisk. Tre åk i opreparerade områden blev dagens skörd. På sina ställen var snön bröstdjupt och därmed blev den här dagen också värd att lägga på minnet!

Jocke på tur

Elin turar på

Jonte står på toppen och spanar linjer

Nu har vi hunnit med att bada hot tub samt inmundigat en (numera) klassisk maträtt på dessa breddgrader. Familjen Nilssons chipskyckling. Vi tackar Jocke och framför allt hans mamma för att ha delat med sig av denna godsak. 

Dags att dra vidare.

Safe turns,

E



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar